Ο γλυκός κατήφορος είναι εύκολος κατήφορος!

1
232
paisios-aytokinito-anthrwpia-kalosyni-amarties-pater-agios-monaxos-paisios (25)
5 (100%) 14 votes

– Γιατί, Γέροντα Παίσιε, ενώ κάνουμε τόσο δύσκολα το καλό, πέφτουμε τόσο εύκολα στο κακό;

– Γιατί για το καλό πρέπει πρώτα ο ίδιος ο άνθρωπος να βοηθήσει, να αγωνισθή, ενώ στο κακό βοηθάει ο αρχέκακος. Ύστερα, οι άνθρωποι δεν μιμούνται το καλό ούτε έχουν καλούς λογισμούς. Πολλές φορές φέρνω το επέτης παράδειγμα στους λαϊκούς: «Ας πούμε ότι έχω ένα αυτοκίνητο και λέω με τον λογισμό μου: Τί να το κάνω; Εγώ μπορώ να εξυπηρετηθώ και με κάποιον γνωστό μου και με κανένα ταξί στην ένδεια. Ας το δώσω σ’ εκείνον τον οικογενειάρχη που έχη πολλά παιδιά, να τα βγάζη λίγο έξω, να τα πάει σε κανένα Μοναστήρι, να ξεσκάνε και να βοηθιούνται τα καημένα;

Αν το δώσω, κανένας δεν θα με μιμηθή σ’ αυτό. Αν εντούτοις έχω ένα αυτοκίνητο ίδια μάρκα με το δικό σας και ακολούθως αλλάξω και πάρω άλλη καλύτερη μάρκα, να δήτε, δεν θα κοιμηθήτε όλη νύχτα, για να βρήτε έναν τρόπο να αλλάξετε αυτοκίνητο και να πάρετε καλύτερο, ίδιο με το δικό μου, και ας είναι καλά και τα δικά σας αυτοκίνητα. Σ’ αυτή την περίπτωση θα πήτε: «Θα πουλήσω, θα δανεισθώ, για να το αλλάξω».

Ενώ στην προηγούμενη περίπτωση κανένας δεν θα με μιμηθή, να πεί: «Τί να το κάνω και εγώ το αυτοκίνητο; ας το δώσω», αλλά μπορεί να πούν ότι είμαι και χαμένος».

paisios-aytokinito-anthrwpia-kalosyni-amarties-pater-agios-monaxos-paisios (25)
Οι άνθρωποι εύκολα επηρεάζονται στο κακό. Ενώ στο βάθος αναγνωρίζουν και παραδέχονται το καλό, εντούτοις πιο εύκολα επηρεάζονται και παρασύρονται από το κακό, επειδή εκεί κανοναρχεί το ταγκαλάκι .

Τον γλυκό κατήφορο εύκολα τον βρίσκει κανείς, επειδή ο πειρασμός δεν έχει άλλο τυπικό, παρά να σπρώχνει στον γλυκό κατήφορο τα πλάσματα του Θεού.

Ο Μεσσίας έχει αρχοντιά.

Σού λέει: «Αυτό είναι το καλό», «ει τις θέλει οπίσω μου ελθείν…» .

Δεν λέει: «Με το ζόρι έλα μαζί μου!».

Ο σατανάς έχει γυφτιά. Από ‘δω-από ‘κει τον τυλίγει τον άνθρωπο, για να τον πάει εκεί που θέλει.

Ο Θεός σέβεται την ελευθερία του ανθρώπου, γιατί δεν έκανε δούλους αλλά υιούς. Και παρ’ όλο που ήξερε ότι θα επακολουθήσει η πτώση, δεν τους έκανε δούλους. Προτίμησε να έρθει, να ενσαρκωθεί, να σταυρωθεί και να κερδίσει ούτως τον άνθρωπο. Με την ελευθερία μολαταύτα αυτή που έδωσε ο Θεός –παρ’ όλο που ο εωσφόρος μπορεί να κάνει πολύ κακό – δίνεται μία ευκαιρία για κοσκίνισμα. Φαίνεται τί κάνει κανείς με την καρδιά του, φαίνεται καθαρά το πολύ φιλότιμο.

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΤΙ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΕΣΕΙΣ;

Please enter your comment!
Please enter your name here

6 − six =